Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
rozrywki, a nie sztuki), ale chełpiono się publicznie inscenizacjami dzieł klasycznych. Z bezlitosną krytyką Francuzów spotkał się dopiero w latach dwudziestych, gdy wybuchł romantyzm.
Istnieje jednak znakomite świadectwo postrzegania i oceny teatru paryskiego początku wieku XIX przez młodego romantyka. Oczywiście - przez Niemca, bo we Francji do wybuchu romantyzmu było jeszcze daleko. Ale Fryderyk Schlegel, czołowy krytyk i teoretyk jenajskiego kręgu romantyków, po zamknięciu tamtego etapu życia zatrzymał się na kilkanaście miesięcy w Paryżu. W 1803 roku przesłał stąd uwagi o paryskim teatrze do wychodzącego w Kolonii czasopisma "Europa". Szkic ten ukazuje, jak teatr najbardziej klasyczny był widziany przez najwybitniejszego prawodawcę nowego
rozrywki, a nie sztuki), ale chełpiono się publicznie inscenizacjami dzieł klasycznych. Z bezlitosną krytyką Francuzów spotkał się dopiero w latach dwudziestych, gdy wybuchł romantyzm.<br>Istnieje jednak znakomite świadectwo postrzegania i oceny teatru paryskiego początku wieku XIX przez młodego romantyka. Oczywiście - przez Niemca, bo we Francji do wybuchu romantyzmu było jeszcze daleko. Ale Fryderyk Schlegel, czołowy krytyk i teoretyk jenajskiego kręgu romantyków, po zamknięciu tamtego etapu życia zatrzymał się na kilkanaście miesięcy w Paryżu. W 1803 roku przesłał stąd uwagi o paryskim teatrze do wychodzącego w Kolonii czasopisma "Europa". Szkic ten ukazuje, jak teatr najbardziej klasyczny był widziany przez najwybitniejszego prawodawcę nowego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego