Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
po świecie, przekonuje się, że nie da się go wtłoczyć w klisze pojęciowe. Zadufanych ideologów kapitalizmu uwierać będą odwiedziny Jana Pawła II w slumsach Trzeciego Świata, w brazylijskich fawelach. I jego nieustanne upominanie się o prawa i godność biednych i słabych. Prawda, że papież wprowadził do języka Kościoła pojęcia wolnej ekonomii, przedsiębiorczości, własności i słusznego zysku, ale nigdy nie wycofał z obiegu pojęć sprawiedliwości społecznej, praw pracowniczych i socjalnych.

W Brazylii, na Filipinach, w Polsce i wielu innych miejscach globalnej wioski powtarzał: "Tylko systemy oparte na sprawiedliwości społecznej mają prawo do istnienia. Praca jest dla człowieka, a nie na odwrót. Człowiek
po świecie, przekonuje się, że nie da się go wtłoczyć w klisze pojęciowe. Zadufanych ideologów kapitalizmu uwierać będą odwiedziny Jana Pawła II w slumsach Trzeciego Świata, w brazylijskich fawelach. I jego nieustanne upominanie się o prawa i godność biednych i słabych. Prawda, że papież wprowadził do języka Kościoła pojęcia wolnej ekonomii, przedsiębiorczości, własności i słusznego zysku, ale nigdy nie wycofał z obiegu pojęć sprawiedliwości społecznej, praw pracowniczych i socjalnych.<br><br>W Brazylii, na Filipinach, w Polsce i wielu innych miejscach globalnej wioski powtarzał: &lt;q&gt;"Tylko systemy oparte na sprawiedliwości społecznej mają prawo do istnienia. Praca jest dla człowieka, a nie na odwrót. Człowiek
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego