Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
wielu krajach odbywały się wystawy zbiorowe młodej, polskiej sztuki. Krytyka zachodnia uważała odrodzenie polskiego malarstwa niemal za cud. Włosi powołali oficjalną Nagrodę im. Francesco Nullo, przeznaczoną dla polskiego artysty. Po raz pierwszy otrzymała ją w 1958 roku Maria Jarema. Nagrodzone prace trafiały do zbiorów w weneckim Ca'Pesaro.
W 1960 roku ekspozycja w Wenecji przedstawiała się interesująco, choć znowu wzmogły się restrykcje polskich władz wobec sztuki nowoczesnej. Pierwszy raz wystawiał obrazy Tadeusz Kantor. Wrzenie wywołane wystąpieniem na XXXII Biennale w 1964 r. amerykańskich artystów pop-artu i przyznanie I nagrody Rauschenbergowi nie znalazło bezpośredniego odbicia w twórczości polskich artystów. Pop-art był
wielu krajach odbywały się wystawy zbiorowe młodej, polskiej sztuki. Krytyka zachodnia uważała odrodzenie polskiego malarstwa niemal za cud. Włosi powołali oficjalną &lt;name type="tit"&gt;Nagrodę im. Francesco Nullo&lt;/&gt;, przeznaczoną dla polskiego artysty. Po raz pierwszy otrzymała ją w 1958 roku Maria Jarema. Nagrodzone prace trafiały do zbiorów w weneckim &lt;name type="place"&gt;Ca'Pesaro&lt;/&gt;.<br>W 1960 roku ekspozycja w Wenecji przedstawiała się interesująco, choć znowu wzmogły się restrykcje polskich władz wobec sztuki nowoczesnej. Pierwszy raz wystawiał obrazy Tadeusz Kantor. Wrzenie wywołane wystąpieniem na XXXII Biennale w 1964 r. amerykańskich artystów pop-artu i przyznanie I nagrody &lt;name type="person"&gt;Rauschenbergowi&lt;/&gt; nie znalazło bezpośredniego odbicia w twórczości polskich artystów. Pop-art był
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego