Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Nowa Fantastyka
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
chrześcijańskim wartościom. U Żerdzińskiego na innych planetach "krzyżują" na kole, u Oramusa mesjasz może być żywym drzewem, ale żaden z nich nie kwestionuje kategorii męczeństwa-odkupienia. U Baranieckiego, Wolskiego, Janusza, Dukaja także mamy dwoistą postać świata, metafizyczne dobro i zło oraz walkę między nimi. Wszystko to jest grą wyobraźni, literacką fantastyczną ekstrapolacją ducha i litery Biblii (także religii Wschodu, jak w przypadku częściowo Baranieckiego i zwłaszcza "XXI rozdziału księgi Fu" Suligi - 1986). W żadnym z tych utworów nie można się dopatrzeć ateistycznego manifestu. Przeciwnie.
Czy to znaczy, że winien siąść do tych tekstów Teolog? Nie sądzę, nie znajdzie tam niczego, czego
chrześcijańskim wartościom. U Żerdzińskiego na innych planetach "krzyżują" na kole, u Oramusa mesjasz może być żywym drzewem, ale żaden z nich nie kwestionuje kategorii męczeństwa-odkupienia. U Baranieckiego, Wolskiego, Janusza, Dukaja także mamy dwoistą postać świata, metafizyczne dobro i zło oraz walkę między nimi. Wszystko to jest grą wyobraźni, literacką fantastyczną ekstrapolacją ducha i litery Biblii (także religii Wschodu, jak w przypadku częściowo Baranieckiego i zwłaszcza "XXI rozdziału księgi Fu" Suligi - 1986). W żadnym z tych utworów nie można się dopatrzeć ateistycznego manifestu. Przeciwnie.<br>Czy to znaczy, że winien siąść do tych tekstów Teolog? Nie sądzę, nie znajdzie tam niczego, czego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego