Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
i w jakiś sposób ogranicza. Daje jednocześnie ogromne możliwości - pozwala na przynajmniej częściowe wyzwolenie się z obowiązujących schematów.
Robert ZIĘBIŃSKI

TRAFFIC
Film o ludziach uwikłanych w kontakty z narkotykami. Wyczerpująco sporządzona mapa relacji, które kokainową strużką łączą osoby z przeciwnych stron barykady - policjantów, urzędników, producentów, dilerów i użytkowników. Jak na film amerykański, narracja postępuje dostojnie, by nie powiedzieć - leniwie. Spowolniony tok opowiadania służy drobiazgowemu pokazaniu stosunków: operacyjnych, obyczajowych i emocjonalnych między osobami dramatu. Wątki się przeplatają, ścieżki postaci krzyżują. Można by rzec - nic nowego, oglądaliśmy to wielokrotnie i w różnych konfiguracjach. Znaczenie filmu Soderbergha wynika z intensywności przekazu oraz z całościowego
i w jakiś sposób ogranicza. Daje jednocześnie ogromne możliwości - pozwala na przynajmniej częściowe wyzwolenie się z obowiązujących schematów.<br>&lt;au&gt;Robert ZIĘBIŃSKI&lt;/&gt;<br><br>&lt;div1&gt;&lt;tit1&gt;TRAFFIC&lt;/&gt;<br>Film o ludziach uwikłanych w kontakty z narkotykami. Wyczerpująco sporządzona mapa relacji, które kokainową strużką łączą osoby z przeciwnych stron barykady - policjantów, urzędników, producentów, dilerów i użytkowników. Jak na film amerykański, narracja postępuje dostojnie, by nie powiedzieć - leniwie. Spowolniony tok opowiadania służy drobiazgowemu pokazaniu stosunków: operacyjnych, obyczajowych i emocjonalnych między osobami dramatu. Wątki się przeplatają, ścieżki postaci krzyżują. Można by rzec - nic nowego, oglądaliśmy to wielokrotnie i w różnych konfiguracjach. Znaczenie filmu Soderbergha wynika z intensywności przekazu oraz z całościowego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego