Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie
Nr: 22.5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
kosmosie, jak i na Ziemi.

Abstrakcyjny charakter nowej teorii wynika także z przekonania, że historia nie jest konieczna do rozumienia społeczeństwa, w którym się żyje. Żeby czytać Kymlickę, nie trzeba nic wiedzieć o wielkiej tradycji filozoficznej, która poprzedzała współczesną postać liberalizmu. Co więcej - chociaż w tytule mówi się o "współczesnej filozofii politycznej", nie znajdziemy w niej nic o Hannah Arendt, Leo Straussie, Ericu Voegelinie, ledwo kilka napomknięć o Hayeku. Listę można by ciągnąć. Dla nowej teorii świat rozpoczął się w 1970 roku, wraz z powstaniem dzieła Rawlsa. W ciągu kolejnych dwudziestu lat nowa teoria obracała się we własnym kręgu, nie wykraczając
kosmosie, jak i na Ziemi.<br><br> Abstrakcyjny charakter nowej teorii wynika także z przekonania, że historia nie jest konieczna do rozumienia społeczeństwa, w którym się żyje. Żeby czytać Kymlickę, nie trzeba nic wiedzieć o wielkiej tradycji filozoficznej, która poprzedzała współczesną postać liberalizmu. Co więcej - chociaż w tytule mówi się o "współczesnej filozofii politycznej", nie znajdziemy w niej nic o Hannah Arendt, Leo Straussie, Ericu Voegelinie, ledwo kilka napomknięć o Hayeku. Listę można by ciągnąć. Dla nowej teorii świat rozpoczął się w 1970 roku, wraz z powstaniem dzieła Rawlsa. W ciągu kolejnych dwudziestu lat nowa teoria obracała się we własnym kręgu, nie wykraczając
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego