Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
trudno zrobić dobry film. "The Mexican" to widowiskowa porażka tzw. kina postmodernistycznego. Facet związany z gangsterami chce odejść na wczesną emeryturę. Do wykonania pozostało mu tylko ostatnie zadanie - z pozoru banalnie proste. Gdyby reżyser ograniczył się tylko do tego jednego schematu, może uratowałoby to całość i dało widzowi kolejny dramat gangsterski o nie spełnionych marzeniach. Jednak Gore Verbinski miał większe ambicje - wrzucił do jednego worka wszystkie istniejące w kinie gatunki - komedię romantyczną i czarną, gangsterski film drogi, kryminał, baśń, melodramat i co tylko jeszcze istnieje. Otrzymaliśmy film z rozmytą intrygą i nie trzymający w napięciu. Dziełko to na siłę pretenduje do
trudno zrobić dobry film. <name type="tit">"The Mexican"</> to widowiskowa porażka tzw. kina postmodernistycznego. Facet związany z gangsterami chce odejść na wczesną emeryturę. Do wykonania pozostało mu tylko ostatnie zadanie - z pozoru banalnie proste. Gdyby reżyser ograniczył się tylko do tego jednego schematu, może uratowałoby to całość i dało widzowi kolejny dramat gangsterski o nie spełnionych marzeniach. Jednak <name type="person">Gore Verbinski</> miał większe ambicje - wrzucił do jednego worka wszystkie istniejące w kinie gatunki - komedię romantyczną i czarną, gangsterski film drogi, kryminał, baśń, melodramat i co tylko jeszcze istnieje. Otrzymaliśmy film z rozmytą intrygą i nie trzymający w napięciu. Dziełko to na siłę pretenduje do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego