Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
jest jedynie mała część tarczy hamulcowej (rys. 1 i 2). Dzięki temu wytwarzanym na skutek tarcia ciepłem ogrzewana jest również tylko mała część tarczy, a reszta nie ulega rozgrzaniu. W hamulcach bębnowych dzieje się na odwrót - szczęki atakują większą część wewnętrznej powierzchni bębna i całe się rozgrzewają. Przy zjeździe w gorący dzień z dużej góry lub też przy częstych hamowaniach w mieście, skuteczność takich hamulców maleje, ponieważ materiał cierny na szczękach, na skutek nagrzewania się, traci swoje właściwości cierne.
W "Polskim Fiacie" występują dwa układy hamulcowe. Jeden hydrauliczny działający na cztery koła i jeden mechaniczny działający tylko na tylne koła, służący
jest jedynie mała część tarczy hamulcowej (rys. 1 i 2). Dzięki temu wytwarzanym na skutek tarcia ciepłem ogrzewana jest również tylko mała część tarczy, a reszta nie ulega rozgrzaniu. W hamulcach bębnowych dzieje się na odwrót - szczęki atakują większą część wewnętrznej powierzchni bębna i całe się rozgrzewają. Przy zjeździe w gorący dzień z dużej góry lub też przy częstych hamowaniach w mieście, skuteczność takich hamulców maleje, ponieważ materiał cierny na szczękach, na skutek nagrzewania się, traci swoje właściwości cierne.<br>W "Polskim Fiacie" występują dwa układy hamulcowe. Jeden hydrauliczny działający na cztery koła i jeden mechaniczny działający tylko na tylne koła, służący
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego