Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Łukasz
Tytuł: strona o żeglarstwie
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
osią jachtu a kierunkiem, w jakim jacht się porusza po wodzie. Przytoczę bardziej obrazową definicję: poprawka na wiatr to kąt pomiędzy osią jachtu a jego kilwaterem (najprostszym sposobem na obliczenie poprawki na wiatr jest zmierzenie, np. namiernikiem, kąta pomiędzy kilwaterem a osią jachtu).
Przy halsie lewym pw jest dodatnia (+)
Przy halsie prawym pw jest ujemna (-)
Wartość dryfu zależy przede wszystkim od kursu względem wiatru, jakim płynie jacht. Im wiatr ostrzejszy, tym większy dryf. Na wielkość dryfu wpływa również ustawienie żagli. Dryf jest różny dla różnych jachtów w różnych warunkach. W zasadzie trzeba go określać na bieżąco.

Kurs drogi nad dnem - KDD
osią jachtu a kierunkiem, w jakim jacht się porusza po wodzie. Przytoczę bardziej obrazową definicję: poprawka na wiatr to kąt pomiędzy osią jachtu a jego kilwaterem (najprostszym sposobem na obliczenie poprawki na wiatr jest zmierzenie, np. namiernikiem, kąta pomiędzy kilwaterem a osią jachtu). <br>Przy halsie lewym pw jest dodatnia (+)<br>Przy halsie prawym pw jest ujemna (-)<br>Wartość dryfu zależy przede wszystkim od kursu względem wiatru, jakim płynie jacht. Im wiatr ostrzejszy, tym większy dryf. Na wielkość dryfu wpływa również ustawienie żagli. Dryf jest różny dla różnych jachtów w różnych warunkach. W zasadzie trzeba go określać na bieżąco. <br><br>Kurs drogi nad dnem - KDD
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego