Typ tekstu: Książka
Autor: Jackowski Aleksander
Tytuł: Polska sztuka ludowa
Rok: 2002
starszych, steranych praca, o zdeformowanych dłoniach. Ci mieli problemy związane z zawężoną możliwością wypowiedzi. Czy można ograniczenie przekształcić w wartość? Nieraz sytuacja taka pobudzała do szukania

śmiałych rozwiązań, do posłużenia się znakiem, symbolem. W sukurs przychodziła obserwacja, głęboko wpojone zasady naturalne, leżące u podstaw ludowej estetyki, a więc dążenie do harmonii elementów, równowagi ciężaru bryły, statyki, a przede wszystkim symetrii. Ona to właśnie stanowiła najważniejszy czynnik organizujący formę. Jej zosta. podporządkowany rytm napięć, rytm ornamentyki, fałd sukni, włosów. Rytm przerywa monotonię dużych płaszczyzn, dynamizuje je, a przy tym sprzyja wrażeniu harmonii. Tors Ukrzyżowanego z Płoskini, dowodzi, że rytm słojów także może
starszych, steranych praca, o zdeformowanych dłoniach. Ci mieli problemy związane z zawężoną możliwością wypowiedzi. Czy można ograniczenie przekształcić w wartość? Nieraz sytuacja taka pobudzała do szukania<br> &lt;page nr=60&gt;<br> śmiałych rozwiązań, do posłużenia się znakiem, symbolem. W sukurs przychodziła obserwacja, głęboko wpojone zasady naturalne, leżące u podstaw ludowej estetyki, a więc dążenie do harmonii elementów, równowagi ciężaru bryły, statyki, a przede wszystkim symetrii. Ona to właśnie stanowiła najważniejszy czynnik organizujący formę. Jej zosta. podporządkowany rytm napięć, rytm ornamentyki, fałd sukni, włosów. Rytm przerywa monotonię dużych płaszczyzn, dynamizuje je, a przy tym sprzyja wrażeniu harmonii. Tors Ukrzyżowanego z Płoskini, dowodzi, że rytm słojów także może
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego