Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 27
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
jako historia" prezentuje już obrazy jawnie polityczne, wręcz oparte na dzienniku telewizyjnym z okresu krwawych zajść w Irlandii Północnej, a artysta wystawiający pod pseudonimem Gilbert & George pokazuje "Anglię 1980", ironiczne poszukiwanie tożsamości swojego społeczeństwa w galerii fotograficznych portretów z ulicy, na której rejestruje też napis - Scum x 2, czyli chyba hołota, szumowina i to podwójna. Ale obok tych artystów demonstracyjnie "społecznych" jest sala dzieł Nauma Gabo, uważanego za pioniera rzeźby abstrakcyjnej, a także cała sala Dana Flavina z Nowego Jorku, autora prostych, abstrakcyjnych form z lat 60. Jedyną społeczną aluzją Flavina są mlecznobiałe zimne świetlówki dedykowane Władimirowi Tatlinowi, rosyjskiemu konstruktywiście, który
jako historia" prezentuje już obrazy jawnie polityczne, wręcz oparte na dzienniku telewizyjnym z okresu krwawych zajść w Irlandii Północnej, a artysta wystawiający pod pseudonimem Gilbert & George pokazuje "Anglię 1980", ironiczne poszukiwanie tożsamości swojego społeczeństwa w galerii fotograficznych portretów z ulicy, na której rejestruje też napis - Scum x 2, czyli chyba hołota, szumowina i to podwójna. Ale obok tych artystów demonstracyjnie "społecznych" jest sala dzieł Nauma Gabo, uważanego za pioniera rzeźby abstrakcyjnej, a także cała sala Dana Flavina z Nowego Jorku, autora prostych, abstrakcyjnych form z lat 60. Jedyną społeczną aluzją Flavina są mlecznobiałe zimne świetlówki dedykowane Władimirowi Tatlinowi, rosyjskiemu konstruktywiście, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego