Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
na napędzie parowym, i to w odniesieniu do autobusu!, połamał sobie zęby. Saab jest pełen optymizmu, podkreśla wszakże, że dotychczasowe próby mają wyłącznie charakter długotrwałych badań i w odpowiednim czasie firma poinformuje opinię publiczną o ich wynikach. Do tej pory wiadomo jedynie, że silnik Saaba przypominać będzie wielocylindrowe tłokowe silniki hydrauliczne, których korbowody czy raczej łączniki oddziaływują na płytę wahliwą połączoną z wałem przekazującym napęd dalej, w tym przypadku bezpośrednio na koło atakujące przekładni głównej. Tłoki mają nie wymagać smarowania a prędkość obrotowa silnika wynosić ma 300o obr./min. Podkreśla się, że przy tej prędkości moc trwała oddawana na przekładnię to
na napędzie parowym, i to w odniesieniu do autobusu!, połamał sobie zęby. Saab jest pełen optymizmu, podkreśla wszakże, że dotychczasowe próby mają wyłącznie charakter długotrwałych badań i w odpowiednim czasie firma poinformuje opinię publiczną o ich wynikach. Do tej pory wiadomo jedynie, że silnik Saaba przypominać będzie wielocylindrowe tłokowe silniki hydrauliczne, których korbowody czy raczej łączniki <orig>oddziaływują</> na płytę wahliwą połączoną z wałem przekazującym napęd dalej, w tym przypadku bezpośrednio na koło atakujące przekładni głównej. Tłoki mają nie wymagać smarowania a prędkość obrotowa silnika wynosić ma 300o obr./min. Podkreśla się, że przy tej prędkości moc trwała oddawana na przekładnię to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego