Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
eksportujące swe produkty na ten rynek,
- gdy produkty dostawcy, także eksportera, są na danym rynku sprzedawane pod marką odbiorcy, niezależnie od tego, czy jest nim pośrednik handlowy czy inny producent.
Siła przetargowa dostawców
Pozycja dostawców ma podobne znaczenie jak usytuowanie odbiorców. Ich siła jest tym większa, im:
- są bardziej skoncentrowani i gdy prowadzą jakieś wspólne działania rynkowe,
- mają większy udział w zakupach przedsiębiorstw, którym sprzedają swe produkty,
- wybór dostawcy jest większym nakładem dla odbiorcy,
- bardziej zróżnicowane są produkty dostawców, gdyż uniemożliwiają odbiorcom przeciwstawianie jednych dostawców innym,
- większe są koszty zmiany dostawców,
- większe jest zagrożenie integracji pionowej wprzód, czyli wchodzenie przez dostawców w
eksportujące swe produkty na ten rynek,<br>- gdy produkty dostawcy, także eksportera, są na danym rynku sprzedawane pod marką odbiorcy, niezależnie od tego, czy jest nim pośrednik handlowy czy inny producent.<br>Siła przetargowa dostawców<br>Pozycja dostawców ma podobne znaczenie jak usytuowanie odbiorców. Ich siła jest tym większa, im:<br>- są bardziej skoncentrowani i gdy prowadzą jakieś wspólne działania rynkowe,<br>- mają większy udział w zakupach przedsiębiorstw, którym sprzedają swe produkty,<br>- wybór dostawcy jest większym nakładem dla odbiorcy,<br>- bardziej zróżnicowane są produkty dostawców, gdyż uniemożliwiają odbiorcom przeciwstawianie jednych dostawców innym,<br>- większe są koszty zmiany dostawców,<br>- większe jest zagrożenie integracji pionowej wprzód, czyli wchodzenie przez dostawców w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego