Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dziennik Polski
Nr: 4.10
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1980
odgrywał Lenina na scenie, twierdzi, że: "to zadanie postokroć trudniejsze niż granie jakiejkolwiek postaci historycznej. W pozostałych wypadkach chodzi o proste przekazanie rysunku bohatera, zawartego w tekście sztuki. W przypadku Lenina trzeba utrafić w wyobraźnię widza. Obraz aktora i obraz widza muszą się ze sobą pokrywać, obie sylwetki muszą mieć idealnie zgrany kształt".
Rezulataty tych wysiłków są również fascynujące, co kontrowersyjne. Łamy "Litieraturnoj Gaziety" stały się swego czasu areną ostrych polemik, gdy Jewgienij Gabriłowicz - scenarzysta "Niezłomnego", "Opowieści o Leninie" i "Lenina w Polsce" - wyjawił swoją koncepcję filmu biograficznego i rozwiązania praktyczne, jakie zastosował w scenariuszach. Otóż wyraził się, że (literackiego)"autor
odgrywał Lenina na scenie, twierdzi, że: &lt;q&gt;"to zadanie postokroć trudniejsze niż granie jakiejkolwiek postaci historycznej. W pozostałych wypadkach chodzi o proste przekazanie rysunku bohatera, zawartego w tekście sztuki. W przypadku Lenina trzeba utrafić w wyobraźnię widza. Obraz aktora i obraz widza muszą się ze sobą pokrywać, obie sylwetki muszą mieć idealnie zgrany kształt"&lt;/&gt;.<br> Rezulataty tych wysiłków są również fascynujące, co kontrowersyjne. Łamy "Litieraturnoj Gaziety" stały się swego czasu areną ostrych polemik, gdy Jewgienij Gabriłowicz - scenarzysta "Niezłomnego", "Opowieści o Leninie" i "Lenina w Polsce" - wyjawił swoją koncepcję filmu biograficznego i rozwiązania praktyczne, jakie zastosował w scenariuszach. Otóż wyraził się, że (literackiego)"autor
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego