Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw
gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia
za sprawą Ducha Św.
Gieburowski w Missa pro Defunctis (1929) integruje materiałem chorału gregoriańskiego
jedną część cyklu ­ sekwencję Dies irae. Wykorzystując pełny tekst sekwencji,
poszczególne wersy opracowuje w różny sposób, rezerwując chorał, cytowany in
crudo
, jednogłosowo (określenie choraliter, w partyturze) do wybranych, ogółem
siedmiu wersów, stosując praktykę alternatim. Dla orientacji podaję rozczłonkowanie
całej sekwencji tej mszy, zaznaczając ramką wersy opracowane chorałowo:

1
2
3
4-wersy
1, 7, 14 model I opracowania wielogłosowego
2, 8, 16 model II opracowania wielogłosowego
3 odrębne opracowanie wielogłosowe
4
przez kompozytora symboliką: nieba, aniołów (motyw <br>gregoriański z Kyrie z Missa De Angelis, obsada chóru żeńskiego), wcielenia <br>za sprawą Ducha Św.<br> Gieburowski w Missa pro Defunctis (1929) integruje materiałem chorału gregoriańskiego <br>jedną część cyklu ­ sekwencję Dies irae. Wykorzystując pełny tekst sekwencji, <br>poszczególne wersy opracowuje w różny sposób, rezerwując chorał, cytowany in <br>crudo, jednogłosowo (określenie choraliter, w partyturze) do wybranych, ogółem <br>siedmiu wersów, stosując praktykę alternatim. Dla orientacji podaję rozczłonkowanie <br>całej sekwencji tej mszy, zaznaczając ramką wersy opracowane chorałowo:<br><br>1<br>2<br>3<br>4-wersy<br> 1, 7, 14 model I opracowania wielogłosowego<br> 2, 8, 16 model II opracowania wielogłosowego<br> 3 odrębne opracowanie wielogłosowe<br> 4
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego