Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
przeprowadzone w dwóch etapach. Początkowo analizą objęto 4 tys., a następnie 20 tys. osób z 15 krajów Europy Zachodniej. Były to badania pierwotne z wykorzystaniem bardzo dokładnych ankiet, zawierających ok.7tys. pytań. Dzięki temu stworzono europejską bazę danych o konsumentach, ich przyzwyczajeniach i zachowaniu się na rynku. Zgromadzono ok.85mln informacji o konsumentach.
Wynikiem tych badań było zidentyfikowanie 16 grup eurosegmentów nabywców, wyodrębnionych ze względu na zmienne socjologiczne. Wzięto pod uwagę 2 pary cech, a mianowicie:
- dynamikę, jako cechę stanowiącą o nowoczesności, otwartości na nowości,
- stabilność jako przeciwieństwo dynamiki, oznaczającą potrzebę życia w bezpieczeństwie i tradycji,
- wartości niematerialne, czyli poszukiwanie wartości
przeprowadzone w dwóch etapach. Początkowo analizą objęto 4 tys., a następnie 20 tys. osób z 15 krajów Europy Zachodniej. Były to badania pierwotne z wykorzystaniem bardzo dokładnych ankiet, zawierających ok.7tys. pytań. Dzięki temu stworzono europejską bazę danych o konsumentach, ich przyzwyczajeniach i zachowaniu się na rynku. Zgromadzono ok.85mln informacji o konsumentach.<br>Wynikiem tych badań było zidentyfikowanie 16 grup eurosegmentów nabywców, wyodrębnionych ze względu na zmienne socjologiczne. Wzięto pod uwagę 2 pary cech, a mianowicie:<br>- dynamikę, jako cechę stanowiącą o nowoczesności, otwartości na nowości,<br>- stabilność jako przeciwieństwo dynamiki, oznaczającą potrzebę życia w bezpieczeństwie i tradycji,<br>- wartości niematerialne, czyli poszukiwanie wartości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego