Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
nie działa "cywilizacja", do której należą.
Natomiast wizja cywilizacji uniwersalnej, jednolitego świata jest całkowicie nierealna: głębokie, determinujące różnice są i będą charakteryzować świat w przewidywalnej przyszłości.
Pierwsze miejsce wśród czynników różnicujących zajmuje religia jako siła motywująca i mobilizująca.
Huntington nie przyjmuje zatem argumentu o globalnej sekularyzacji.
Natomiast światowa komunikacja i interakcje gospodarcze bardziej wzmacniają poczucie odrębności i skłaniają do oporu wobec innych, niż sprzyjają kulturowemu ujednoliceniu.
Są jeszcze dwie propozycje, na które Huntington dotąd nie odpowiedział.
Jedna powiada (Hassner), że nie istnieje paradygmat czy model polityczny globalny.
Świat jest chaotyczny, procesy rozwojowe nie układają się w logiczne ciągi i trzeba się
nie działa "cywilizacja", do której należą.<br>Natomiast wizja cywilizacji uniwersalnej, jednolitego świata jest całkowicie nierealna: głębokie, determinujące różnice są i będą charakteryzować świat w przewidywalnej przyszłości.<br>Pierwsze miejsce wśród czynników różnicujących zajmuje religia jako siła motywująca i mobilizująca.<br>Huntington nie przyjmuje zatem argumentu o globalnej sekularyzacji.<br>Natomiast światowa komunikacja i interakcje gospodarcze bardziej wzmacniają poczucie odrębności i skłaniają do oporu wobec innych, niż sprzyjają kulturowemu ujednoliceniu.<br>Są jeszcze dwie propozycje, na które Huntington dotąd nie odpowiedział.<br>Jedna powiada (Hassner), że nie istnieje paradygmat czy model polityczny globalny.<br>Świat jest chaotyczny, procesy rozwojowe nie układają się w logiczne ciągi i trzeba się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego