Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
wyższego jakościowo etapu organizacji badań pedagogicznych w kraju. Komitet nie spełniał nigdy dotąd żadnej roli jako inspirator i koordynator prac badawczych prowadzonych w poszczególnych ośrodkach, nie uruchamiał zorganizowanego przepływu informacji o prowadzonych badaniach i ich wynikach, nie prowadził żadnej polityki dotyczącej rozwoju i specjalizacji poszczególnych ośrodków pedagogicznych w Polsce.
Najbardziej jaskrawym przejawem takiego stanu rzeczy jest dotychczasowy tryb centralnego planowania badań pedagogicznych. Planowanie z samej istoty jest narzędziem określonej polityki naukowej, a jednocześnie organizacji i integracji poczynań. Właśnie przez planowanie prac naukowych można zainspirować nowe tematy, inicjować współpracę między ośrodkami, koncentrować zespołowy wysiłek badawczy na najważniejszych kierunkach, prowadzić najbardziej racjonalną gospodarkę
wyższego jakościowo etapu organizacji badań pedagogicznych w kraju. Komitet nie spełniał nigdy dotąd żadnej roli jako inspirator i koordynator prac badawczych prowadzonych w poszczególnych ośrodkach, nie uruchamiał zorganizowanego przepływu informacji o prowadzonych badaniach i ich wynikach, nie prowadził żadnej polityki dotyczącej rozwoju i specjalizacji poszczególnych ośrodków pedagogicznych w Polsce.<br>Najbardziej jaskrawym przejawem takiego stanu rzeczy jest dotychczasowy tryb centralnego planowania badań pedagogicznych. Planowanie z samej istoty jest narzędziem określonej polityki naukowej, a jednocześnie organizacji i integracji poczynań. Właśnie przez planowanie prac naukowych można zainspirować nowe tematy, inicjować współpracę między ośrodkami, koncentrować zespołowy wysiłek badawczy na najważniejszych kierunkach, prowadzić najbardziej racjonalną gospodarkę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego