Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
Bubble - 86; Wielka Brytania: You Can CalI Me Al- 4, The Boy In The Bubble - 33

Kiedy w drugiej połowie lat siedemdziesiątych Joachim Er n s t Berendt, niemiecki znawca jazzu, wprowadził termin world music, miał na myśli próby muzycznego zintegrowania różnych kultur lokalnych - przede wszystkim w obrębie jazzu. Ale jazzmani nie byli tu pierwsi, wystarczy wspomnieć inspirowane mazowieckim folklorem utwory Fryderyka Chopina i późniejsze poszukiwania na przykład Beli Bartóka (folklor bałkański), Borisa Blachera (folklor chiński) czy Claude'a Debussy'ego (folklor indyjski) . Ich utwory nierzadko nawiązują do pewnych ludowych rozwiązań harmonicznych lub rytmicznych. Bardziej radykalny pod tym względem jest amerykański twórca LaMonte
Bubble - 86; Wielka Brytania: You Can CalI Me Al- 4, The Boy In The Bubble - 33&lt;/&gt;<br><br>Kiedy w drugiej połowie lat siedemdziesiątych Joachim Er n s t Berendt, niemiecki znawca jazzu, wprowadził termin world music, miał na myśli próby muzycznego zintegrowania różnych kultur lokalnych - przede wszystkim w obrębie jazzu. Ale jazzmani nie byli tu pierwsi, wystarczy wspomnieć inspirowane mazowieckim folklorem utwory Fryderyka Chopina i późniejsze poszukiwania na przykład Beli Bartóka (folklor bałkański), Borisa Blachera (folklor chiński) czy Claude'a Debussy'ego (folklor indyjski) . Ich utwory nierzadko nawiązują do pewnych ludowych rozwiązań harmonicznych lub rytmicznych. Bardziej radykalny pod tym względem jest amerykański twórca LaMonte
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego