Typ tekstu: Książka
Autor: Jarosz Maria
Tytuł: Samobójstwa
Rok: 1997
naturalnymi skłonnościami człowieka oraz stanowi naruszenie praw boskich: człowiek jest własnością Boga, który - w sprawach życia i śmierci - jest jedynym decydentem.

KARY DLA SAMOBÓJCÓW

Odrębny problem to karanie samobójców, ich zwłok oraz rodzin samobójców. Początkowo w pismach Kościoła o karach ziemskich nie było mowy: św. Augustyn głosi potępienie, nie zaś karanie samobójców. Późniejsze surowe kary stosowane wobec zmarłych śmiercią samobójczą nasuwają nieodparcie porównania z pogańskimi praktykami bezczeszczenia zwłok wrogów.

Potępienie samobójstwa, karanie jego sprawcy po śmierci, nie jest cechą wyróżniającą chrześcijan, spotykamy je także w nakazach innych religii. I tak Józef Flawiusz, w I wieku n.e. dowódca wojsk podbitych przez
naturalnymi skłonnościami człowieka oraz stanowi naruszenie praw boskich: człowiek jest własnością Boga, który - w sprawach życia i śmierci - jest jedynym decydentem.<br><br>&lt;tit&gt; KARY DLA SAMOBÓJCÓW&lt;/&gt;<br><br>Odrębny problem to karanie samobójców, ich zwłok oraz rodzin samobójców. Początkowo w pismach Kościoła o karach ziemskich nie było mowy: św. Augustyn głosi potępienie, nie zaś karanie samobójców. Późniejsze surowe kary stosowane wobec zmarłych śmiercią samobójczą nasuwają nieodparcie porównania z pogańskimi praktykami bezczeszczenia zwłok wrogów.<br><br>Potępienie samobójstwa, karanie jego sprawcy po śmierci, nie jest cechą wyróżniającą chrześcijan, spotykamy je także w nakazach innych religii. I tak Józef Flawiusz, w I wieku n.e. dowódca wojsk podbitych przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego