Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
pomiędzy zagadnieniami jakości i zarządzania w organizacjach. Ideę powstawania teorii zarządzania jakością ilustruje rysunek 3.1.
Po dostatecznym objaśnieniu podstawowych zagadnień kwalitologicznych (rozdział 1) oraz organizacji i zarządzania (rozdział 2), nie powinno być trudności z określeniem, ani ze zrozumieniem istoty zarządzania jakością. Pojęcie "zarządzania jakością" powstaje w wyniku integratywnego zestawienia kategorii zarządzania z kategoriami jakości. Sedno tego zestawienia tkwi w odniesieniu zarządzania do jakości, która uzyskuje status specyficznego obiektu (przedmiotu, systemu) zarządzanego. Trudno przyjąć, że samoistnym obiektem praktycznych działań zarządczych mógłby być abstrakt, którym są kategorie jakości.
Dlatego w definiowaniu, a następnie posługiwaniu się pojęciem "zarządzanie jakością", należy identyfikować przedmiot, któremu
pomiędzy zagadnieniami jakości i zarządzania w organizacjach. Ideę powstawania teorii zarządzania jakością ilustruje rysunek 3.1.<br>Po dostatecznym objaśnieniu podstawowych zagadnień kwalitologicznych (rozdział 1) oraz organizacji i zarządzania (rozdział 2), nie powinno być trudności z określeniem, ani ze zrozumieniem istoty zarządzania jakością. Pojęcie "zarządzania jakością" powstaje w wyniku integratywnego zestawienia kategorii zarządzania z kategoriami jakości. Sedno tego zestawienia tkwi w odniesieniu zarządzania do jakości, która uzyskuje status specyficznego obiektu (przedmiotu, systemu) zarządzanego. Trudno przyjąć, że samoistnym obiektem praktycznych działań zarządczych mógłby być abstrakt, którym są kategorie jakości.<br>Dlatego w definiowaniu, a następnie posługiwaniu się pojęciem "zarządzanie jakością", należy identyfikować przedmiot, któremu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego