Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
oraz obyczajów, które mają wartość nieprzemijającą i które chronią przeciw dezintegracji. Ale nie trzeba być biegłym w literaturze i wiedzy antropologicznej - jak w przypadku Kenyatty - aby docenić konieczność zachowania tradycyjnych wartości i spoideł społecznych. Światlejsi przywódcy afrykańscy zdają sobie sprawę, że nowoczesność do której dążą może być tylko urzeczywistniona w kontekście afrykańskim. W tym celu duży wysiłek intelektualistów afrykańskich idzie na badanie kultur afrykańskich. Problem ten był omawiany na pierwszej międzyuniwersyteckiej konferencji uniwersytetów Zachodniej Afryki we Freetown (Sierra Leone) w 1961 r. W rok później na Uniwersytecie Ghany utworzono Instytut Studiów Afrykańskich. Podobne zakłady naukowe powstały na Uniwersytecie w Ibadanie (Nigeria
oraz obyczajów, które mają wartość nieprzemijającą i które chronią przeciw dezintegracji. Ale nie trzeba być biegłym w literaturze i wiedzy antropologicznej - jak w przypadku Kenyatty - aby docenić konieczność zachowania tradycyjnych wartości i spoideł społecznych. Światlejsi przywódcy afrykańscy zdają sobie sprawę, że nowoczesność do której dążą może być tylko urzeczywistniona w kontekście afrykańskim. W tym celu duży wysiłek intelektualistów afrykańskich idzie na badanie kultur afrykańskich. Problem ten był omawiany na pierwszej międzyuniwersyteckiej konferencji uniwersytetów Zachodniej Afryki we Freetown (Sierra Leone) w 1961 r. W rok później na Uniwersytecie Ghany utworzono Instytut Studiów Afrykańskich. Podobne zakłady naukowe powstały na Uniwersytecie w Ibadanie (Nigeria
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego