Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
A oto, jak działa hamulec tarczowy. Kiedy noga kierowcy naciska pedał hamulca, wytwarzane dzięki pracy pompy hamulcowej ciśnienie w układzie hamującym powoduje nacisk tłoka na płytkę cierną, co wywołuje tarcie jej o tarczę. Jednocześnie wskutek tego nacisku powstaje reakcja równa sile docisku, ale przeciwnie do niego skierowana, która przesuwa cały korpus zacisku wzdłuż osi cylindra i dociska drugą płytkę do tarczy hamulca. W ten sposób uzyskuje się równomierną siłę docisku z obu stron tarczy hamulcowej, zapewniającą równomierne zużycie okładzin ciernych. Gdy kierowca przestaje hamować, ciśnienie w układzie hamującym spada i tłok powraca do położenia spoczynkowego. Powrót ten jest opóźniony przez pierścień
A oto, jak działa hamulec tarczowy. Kiedy noga kierowcy naciska pedał hamulca, wytwarzane dzięki pracy pompy hamulcowej ciśnienie w układzie hamującym powoduje nacisk tłoka na płytkę cierną, co wywołuje tarcie jej o tarczę. Jednocześnie wskutek tego nacisku powstaje reakcja równa sile docisku, ale przeciwnie do niego skierowana, która przesuwa cały korpus zacisku wzdłuż osi cylindra i dociska drugą płytkę do tarczy hamulca. W ten sposób uzyskuje się równomierną siłę docisku z obu stron tarczy hamulcowej, zapewniającą równomierne zużycie okładzin ciernych. Gdy kierowca przestaje hamować, ciśnienie w układzie hamującym spada i tłok powraca do położenia spoczynkowego. Powrót ten jest opóźniony przez pierścień
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego