Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
ujęcia kultury wychodzi od prób określenia generalnych opozycji między kulturą a naturą. Analiza ta doprowadza Lévi-Straussa do poglądu, że wszystko, co u człowieka jest uniwersalne, wypływa z porządku naturalnego, czyli biologicznej strony człowieka, jest przy tym instynktowne, czyli spontaniczne. A to wszystko, co poddaje się normie, należy do porządku kulturalnego i ma charakter względny i partykularny, czyli występuje jedynie niekiedy czy w niektórych miejscach, a nie we wszystkich grupach ludzkich. tak więc ostatecznie to, co naturalne, ma charakter uniwersalny, spontaniczny i bezwzględny, a to co kulturalne - partykularny, poddany normie i względny. Zauważmy tutaj, że to założenie nie jest bynajmniej ogólnie
ujęcia kultury wychodzi od prób określenia generalnych opozycji między kulturą a naturą. Analiza ta doprowadza Lévi-Straussa do poglądu, że wszystko, co u człowieka jest uniwersalne, wypływa z porządku naturalnego, czyli biologicznej strony człowieka, jest przy tym instynktowne, czyli spontaniczne. A to wszystko, co poddaje się normie, należy do porządku kulturalnego i ma charakter względny i partykularny, czyli występuje jedynie niekiedy czy w niektórych miejscach, a nie we wszystkich grupach ludzkich. tak więc ostatecznie to, co naturalne, ma charakter uniwersalny, spontaniczny i bezwzględny, a to co kulturalne - partykularny, poddany normie i względny. Zauważmy tutaj, że to założenie nie jest bynajmniej ogólnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego