Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
dozowaniu informacji żadnego ukrytego zamysłu; tym bardziej, że podobnie bywa w innych jego dramatach: wskazówki inscenizacyjne z reguły są rozrzucone w całym tekście, pobocznym i głównym. Ale przecież jako czytelnik dramatów i zagorzały bywalec teatrów Słowacki z pewnością zdawał sobie sprawę z różnic między poznaniem tekstu w teatrze i przez lekturę! Można zatem pozwolić sobie także na hipotezę, że były to dobrze przemyślane posunięcia.
Tym bardziej byłaby ona uzasadniona, że na pewno rozmyślnie i znakomicie Słowacki wykorzystał tę różnicę w odbiorze dzieła między widzem a czytelnikiem już wtedy, gdy pisał Kordiana. Na początku 9 sceny III aktu car Mikołaj jest sam
dozowaniu informacji żadnego ukrytego zamysłu; tym bardziej, że podobnie bywa w innych jego dramatach: wskazówki inscenizacyjne z reguły są rozrzucone w całym tekście, pobocznym i głównym. Ale przecież jako czytelnik dramatów i zagorzały bywalec teatrów Słowacki z pewnością zdawał sobie sprawę z różnic między poznaniem tekstu w teatrze i przez lekturę! Można zatem pozwolić sobie także na hipotezę, że były to dobrze przemyślane posunięcia.<br>Tym bardziej byłaby ona uzasadniona, że na pewno rozmyślnie i znakomicie Słowacki wykorzystał tę różnicę w odbiorze dzieła między widzem a czytelnikiem już wtedy, gdy pisał Kordiana. Na początku 9 sceny III aktu car Mikołaj jest sam
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego