Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok wydania: 1994
Rok powstania: 1966
W słowach powyższych jest zapewne wiele przesady - zwłaszcza jeśli chodzi o niemożność przybliżonego stosowania metod ciągłościowych do populacji liczących wiele tysięcy elementów. Opinia ta jest jednak interesująca m.in. z tego powodu, że wysuwa ona pod adresem matematyki, traktowanej jako narzędzie pracy socjologa, pewien postulat rozwojowy, wskazując na rzeczywiście istniejącą lukę w metodach aktualnie stosowanych. Grupy "pośrednie" co do rozmiaru stwarzają w istocie trudności swoiste.
Trzecią kategorię modeli (po tych, które umożliwiają pomiar, i tych, które charakteryzują strukturę grup) stanowią modele dynamiczne: wprowadzają one w sposób wyraźny parametr czasu, dotyczą więc procesów. Tu właśnie zaliczyć należy rozmaite teorie uczenia się, modele
W słowach powyższych jest zapewne wiele przesady - zwłaszcza jeśli chodzi o niemożność przybliżonego stosowania metod ciągłościowych do populacji liczących wiele tysięcy elementów. Opinia ta jest jednak interesująca m.in. z tego powodu, że wysuwa ona pod adresem matematyki, traktowanej jako narzędzie pracy socjologa, pewien postulat rozwojowy, wskazując na rzeczywiście istniejącą lukę w metodach aktualnie stosowanych. Grupy "pośrednie" co do rozmiaru stwarzają w istocie trudności swoiste.<br>Trzecią kategorię modeli (po tych, które umożliwiają pomiar, i tych, które charakteryzują strukturę grup) stanowią modele dynamiczne: wprowadzają one w sposób wyraźny parametr czasu, dotyczą więc procesów. Tu właśnie zaliczyć należy rozmaite teorie uczenia się, modele
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego