Kyrie</> (<name type="tit">Mosso, Deciso</>, s. 3), początek Gloria (Moderato ma energico, partia Tenorów, s. 5), <name type="tit">Propter magnam</> (Andante tranquillo, s. 7), motyw Christum (z frazy <name type="tit">Jesum Christum</>; <name type="tit">Credo</>, <name type="tit">Poco allarg</>., partia Altu, s. 10), motyw Gloria (<name type="tit">Sanctus</>, t. 3 przed nr 19), wielokrotnie powtarzany motyw Hosanna, stanowiący inwersję motywu głównego (<name type="tit">Poco maestoso, con forza</>, t. 3 s. 16), ten sam motyw w augmentacji również z tekstem Hosanna, powtarzany (<name type="tit">Benedictus nr 23</> s. 18), przekształcony motyw miserere (<name type="tit">Agnus</>, B II s. 21 oraz następne takty i inne głosy). Równocześnie Palester dąży wyraźnie do tworzenia struktur zamkniętych w poszczególnych częściach przez zmianę wyrazu i