Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 01.03 (1)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
profesor.

Kto się boi robota?

Pojawienie się robotów osobistych jest nie tylko problemem technicznym, ale i psychologicznym. Jak zniesiemy towarzystwo człekokształtnych maszyn? W środowisku ekspertów od robotyki panuje przekonanie, że skoncentrowanie prac nad humanoidami w Japonii jest wynikiem nie tyle większych umiejętności tamtejszych inżynierów i naukowców, ile pewnych zahamowań, jakie mają ich koledzy w Europie i Ameryce. W tradycji judeochrześcijańskiej tworzenie sztucznego człowieka wiąże się ze złamaniem pewnego tabu.

Jego symbolem jest Golem - gliniany olbrzym stworzony przez rabina Liwę ben Bacalela. Golema można uznać za protoplastę robota osobistego. Ożywiany za pomocą kartki z teragramem wkładanej mu do ust (zwiastun oprogramowania?) wykonywał
profesor.<br><br>&lt;tit&gt;Kto się boi robota?&lt;/&gt;<br><br>Pojawienie się robotów osobistych jest nie tylko problemem technicznym, ale i psychologicznym. Jak zniesiemy towarzystwo człekokształtnych maszyn? W środowisku ekspertów od robotyki panuje przekonanie, że skoncentrowanie prac nad humanoidami w Japonii jest wynikiem nie tyle większych umiejętności tamtejszych inżynierów i naukowców, ile pewnych zahamowań, jakie mają ich koledzy w Europie i Ameryce. W tradycji judeochrześcijańskiej tworzenie sztucznego człowieka wiąże się ze złamaniem pewnego tabu.<br><br>Jego symbolem jest Golem - gliniany olbrzym stworzony przez rabina Liwę ben Bacalela. Golema można uznać za protoplastę robota osobistego. Ożywiany za pomocą kartki z teragramem wkładanej mu do ust (zwiastun oprogramowania?) wykonywał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego