Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
paralelę. Obrazy Skupniewicza bowiem mogą wywołać przekonanie, że ich autor urzeczony jest przede wszystkim środkami, jakie daje mu do dyspozycji warsztat artysty malarza i że korzystanie z tych środków jest dlań źródłem prawdziwej przyjemności Imponująca jest przy tym umiejętność posługiwania się tymi środkami przez Skupniewicza. Stosowanie laserunków nadaje powierzchniom jego malowideł głęboki i delikatny połyski, tym bardziej widoczny, że farby kładzione kolejno cienkimi warstwami tworzą powłokę malowidła jednolitą i gładką. Te właściwości malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego i cierpliwego kształtowania tej materii, pozostają niemal w konflikcie ze światem przedstawiającym jego obrazów, pełnych ekspresji
paralelę. Obrazy Skupniewicza bowiem mogą wywołać przekonanie, że ich autor urzeczony jest przede wszystkim środkami, jakie daje mu do dyspozycji warsztat artysty malarza i że korzystanie z tych środków jest dlań źródłem prawdziwej przyjemności Imponująca jest przy tym umiejętność posługiwania się tymi środkami przez Skupniewicza. Stosowanie laserunków nadaje powierzchniom jego malowideł głęboki i delikatny połyski, tym bardziej widoczny, że farby kładzione kolejno cienkimi warstwami tworzą powłokę malowidła jednolitą i gładką. Te właściwości malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego i cierpliwego kształtowania tej materii, pozostają niemal w konflikcie ze światem przedstawiającym jego obrazów, pełnych ekspresji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego