Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
XX wieku napisano o Wyspiańskim. Nie chciała ona ograniczać się jedynie do kontemplacji tego, co uznawano za estetycznie wartościowe, głębokie, nasycone treściami metafizycznymi, nie sprowadzała swych zadań do empatycznego wnikania w dzieło, uznane za wartościowe.
9. Kształtowanie kanonu
Kształtowanie kanonu W studium tym szczególny nacisk położyłem na to, jak krytyka młodopolska podchodziła do dzieła literackiego, w jakich kategoriach je ujmowała, jakie jego elementy wprowadzała do własnego dyskursu. Jest to sprawa podstawowa, nie można jednak zapominać o innej, o tym mianowicie, że uczestniczyła ona w bieżącym życiu literackim, wpływała na jego ukierunkowania, wyciskała na nim swoje piętno. Można spojrzeć na nią również
XX wieku napisano o Wyspiańskim. Nie chciała ona ograniczać się jedynie do kontemplacji tego, co uznawano za estetycznie wartościowe, głębokie, nasycone treściami metafizycznymi, nie sprowadzała swych zadań do empatycznego wnikania w dzieło, uznane za wartościowe. <br>&lt;page nr=151&gt; 9. Kształtowanie kanonu <br>Kształtowanie kanonu W studium tym szczególny nacisk położyłem na to, jak krytyka młodopolska podchodziła do dzieła literackiego, w jakich kategoriach je ujmowała, jakie jego elementy wprowadzała do własnego dyskursu. Jest to sprawa podstawowa, nie można jednak zapominać o innej, o tym mianowicie, że uczestniczyła ona w bieżącym życiu literackim, wpływała na jego ukierunkowania, wyciskała na nim swoje piętno. Można spojrzeć na nią również
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego