Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
We Włoszech furorę robią nowe marki taniego wina. Nazywają się "Adolf", "Stalin" i "Wesoły Fidel"
To smutne, że w dzisiejszych czasach, aby sprzedać włoskie wino, trzeba uciekać się do tak brutalnych metod - ubolewają nad pojawieniem się "dyktatorskich" win włoskie gazety. Faktycznie: sprzedaż wina w Italii w ostatnich latach spadła. Szczególnie młodzi mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego wolą - tak jak ich rówieśnicy w Niemczech, Anglii lub Belgii - popijać piwo, uznawane za napój bardziej egalitarny, masowy. Stąd też szaleńczy pomysł na spopularyzowanie "burżuazyjnego" wina. Na nalepkach, zdobiących nowe marki tego napitku, widnieją twarze dyktatorów, ozdobione najbardziej kojarzącymi się z nimi hasłami. I tak przy podobiźnie
We Włoszech furorę robią nowe marki taniego wina. Nazywają się "Adolf", "Stalin" i "Wesoły Fidel"<br>To smutne, że w dzisiejszych czasach, aby sprzedać włoskie wino, trzeba uciekać się do tak brutalnych metod - ubolewają nad pojawieniem się "dyktatorskich" win włoskie gazety. Faktycznie: sprzedaż wina w Italii w ostatnich latach spadła. Szczególnie młodzi mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego wolą - tak jak ich rówieśnicy w Niemczech, Anglii lub Belgii - popijać piwo, uznawane za napój bardziej egalitarny, masowy. Stąd też szaleńczy pomysł na spopularyzowanie "burżuazyjnego" wina. Na nalepkach, zdobiących nowe marki tego napitku, widnieją twarze dyktatorów, ozdobione najbardziej kojarzącymi się z nimi hasłami. I tak przy podobiźnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego