Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
rozwiązania terenu obozu zagłady w Treblince. Na posiedzeniu wieczornym Abdullach Umarow mówił o Sztuce monumentalnej Uzbekistanu, Gawrił Baszczenko o Sztuce monumentalnej Białorusi.
Obrady sympozjum zakończyły wystąpienia Taira Sałachowa i Janusz Kaczmarskiego.
Tekst referatu prof. B. Urbanowicza drukujemy w niniejszym numerze.
Otrzymując zaproszenie na sympozjum zastanawiałem się nad zakresem pojęcia "sztuka monumentalna". Mieści się tutaj zarówno problem wizualnej propagandy, jak sprawy malarstwa w architekturze czy rzeźby pomnikowej. Chciałbym wyjść poza te zagadnienia.
Nie od dziś program sztuki stosuje się jakby w dwóch kierunkach - z jednej strony twórca dąży do wyrażania swego subiektywnego poglądu na świat, pragnie przekazać jednostkowemu odbiorcy to, co go
rozwiązania terenu obozu zagłady w Treblince&lt;/&gt;. Na posiedzeniu wieczornym Abdullach Umarow mówił o &lt;hi rend="italic"&gt;Sztuce monumentalnej Uzbekistanu&lt;/&gt;, Gawrił Baszczenko o &lt;hi rend="italic"&gt;Sztuce monumentalnej Białorusi&lt;/&gt;.<br> Obrady sympozjum zakończyły wystąpienia Taira Sałachowa i Janusz Kaczmarskiego.<br> Tekst referatu prof. B. Urbanowicza drukujemy w niniejszym numerze.<br> Otrzymując zaproszenie na sympozjum zastanawiałem się nad zakresem pojęcia "sztuka monumentalna". Mieści się tutaj zarówno problem wizualnej propagandy, jak sprawy malarstwa w architekturze czy rzeźby pomnikowej. Chciałbym wyjść poza te zagadnienia.<br> Nie od dziś program sztuki stosuje się jakby w dwóch kierunkach - z jednej strony twórca dąży do wyrażania swego subiektywnego poglądu na świat, pragnie przekazać jednostkowemu odbiorcy to, co go
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego