Typ tekstu: Książka
Autor: Jarosz Maria
Tytuł: Samobójstwa
Rok: 1997
dekalogu jako sofistyczna ekstrapolacja piątego przykazania: zabić siebie, to zabić człowieka, a zatem samobójstwo jest zabójstwem.

Zakładano, że człowiek odrzuca myśl o samobójstwie instynktownie (instynktem danym przez Boga). Samobójstwo jest grzechem przeciw prawom boskim i ludzkim, winno być zatem potępiane i karane przez prawo kanoniczne i świeckie. ((...))

W V wieku n.e. dominują poglądy, zgodnie z którymi pozbawienie się życia jest czynem niecnym i krótkowzrocznym (jako ucieczka od nieszczęść doczesnych skazująca na pogrążenie się w nieszczęścia na wieczność). Według św. Tomasza z Akwinu samozniszczenie jest sprzeczne z naturalnymi skłonnościami człowieka oraz stanowi naruszenie praw boskich: człowiek jest własnością Boga, który - w sprawach
dekalogu jako sofistyczna ekstrapolacja piątego przykazania: zabić siebie, to zabić człowieka, a zatem samobójstwo jest zabójstwem.<br><br>Zakładano, że człowiek odrzuca myśl o samobójstwie instynktownie (instynktem danym przez Boga). Samobójstwo jest grzechem przeciw prawom boskim i ludzkim, winno być zatem potępiane i karane przez prawo kanoniczne i świeckie. ((...))<br><br>W V wieku n.e. dominują poglądy, zgodnie z którymi pozbawienie się życia jest czynem niecnym i krótkowzrocznym (jako ucieczka od nieszczęść doczesnych skazująca na pogrążenie się w nieszczęścia na wieczność). Według św. Tomasza z Akwinu samozniszczenie jest sprzeczne z naturalnymi skłonnościami człowieka oraz stanowi naruszenie praw boskich: człowiek jest własnością Boga, który - w sprawach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego