Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
wyrażone jest językiem najwyższych emocji zarówno bohaterów jak i - autorskiego już - obrazu. A milczenie, brak odpowiedzi na błaganie wątpiącego pastora z Gości..., błaganie o znak, przyjmowane z największą rozpaczą. Rozpaczą i buntem, krzykiem schizofrenicznej bohaterki Jak w zwierciadle napadniętej przez "Boga-pająka". Bergman potwierdza, iż dojrzewała w nim wówczas myśl o Bogu jako o "czymś destrukcyjnym i fantastycznie niebezpiecznym, czymś co ludzkie istnienie napełnia ryzykiem i wnosi w nie siły destrukcyjne miast przeciwstawnych" (Bergman on Bergman, London 1973, s. 164). Po tytułowym w pewnym sensie dla całego cyklu Milczeniu (pierwotnie ten film miał się nazywać wprost Milczenie Boga) twórca przeżył, jak to
wyrażone jest językiem najwyższych emocji zarówno bohaterów jak i - autorskiego już - obrazu. A milczenie, brak odpowiedzi na błaganie wątpiącego pastora z Gości..., błaganie o znak, przyjmowane z największą rozpaczą. Rozpaczą i buntem, krzykiem schizofrenicznej bohaterki Jak w zwierciadle napadniętej przez "Boga-pająka". Bergman potwierdza, iż dojrzewała w nim wówczas myśl o Bogu jako o "czymś destrukcyjnym i fantastycznie niebezpiecznym, czymś co ludzkie istnienie napełnia ryzykiem i wnosi w nie siły destrukcyjne miast przeciwstawnych" (Bergman on Bergman, London 1973, s. 164). Po tytułowym w pewnym sensie dla całego cyklu Milczeniu (pierwotnie ten film miał się nazywać wprost Milczenie Boga) twórca przeżył, jak to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego