Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
podejścia jakościowego oraz brak SZJ nie oznaczają, że w organizacji nie występują procesy kształtowania jakości. Przebiegają one jednak bez wykorzystania tej możliwości zmierzania ku doskonałości, jaka wiąże się z pełnym i jawnym zastosowaniem metodyki zarządzania jakością. Przeciwna sytuacja występuje wtedy, kiedy SZJ pokrywa coraz większą część organizacji i w końcu obejmuje cały system zarządzania (problem kompleksowości SZJ). Stan, w którym SZJ pokrywa się zakresowo z systemem zarządzania można przyjąć za wyznacznik występowania w danej organizacji zarządzania przez jakość (TQM).
System zarządzania jakością, podobnie jak system zarządzania organizacji, ma na ogół wielopoziomową strukturę organizacyjną. Powstaje ona na drodze iterakcyjnie prowadzonych analizy i
podejścia jakościowego oraz brak SZJ nie oznaczają, że w organizacji nie występują procesy kształtowania jakości. Przebiegają one jednak bez wykorzystania tej możliwości zmierzania ku doskonałości, jaka wiąże się z pełnym i jawnym zastosowaniem metodyki zarządzania jakością. Przeciwna sytuacja występuje wtedy, kiedy SZJ pokrywa coraz większą część organizacji i w końcu obejmuje cały system zarządzania (problem kompleksowości SZJ). Stan, w którym SZJ pokrywa się zakresowo z systemem zarządzania można przyjąć za wyznacznik występowania w danej organizacji zarządzania przez jakość (TQM).<br>System zarządzania jakością, podobnie jak system zarządzania organizacji, ma na ogół wielopoziomową strukturę organizacyjną. Powstaje ona na drodze iterakcyjnie prowadzonych analizy i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego