Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
obserwatora. Literat-dysydent Waniek z "Wernisażu" i "Protestu" jest swego rodzaju personalnym medium autora, który celowo podkreśla teraz konkret sytuacyjny, nie lękając się prostego odniesienia do rzeczywistości pozaartstycznej. Mistrzostwo dialogu zastępuje efekty teatralności. Sytuacja w jednoaktówkach i "Proteście" jest kameralna i statyczna. Działaniem, akcją jest tu zderzenie postaw i świadomości obnażającej kłamstwo i ucieczkę w sferę wartości pozornych. Świat przestał być łamigłówką logiczną. Świat wymaga teraz -zdaje się mówić Havel - abyśmy jego realia traktowali serio. Nie pozbawia go to na szczęście poczucia humoru (w "Wernisażu" o niemal szwejkowskiej proweniencji). W ogóle ujmujący jest u tego autora brak patosu i męczeństwa. Jego
obserwatora. Literat-dysydent Waniek z "Wernisażu" i "Protestu" jest swego rodzaju personalnym medium autora, który celowo podkreśla teraz konkret sytuacyjny, nie lękając się prostego odniesienia do rzeczywistości pozaartstycznej. Mistrzostwo dialogu zastępuje efekty teatralności. Sytuacja w jednoaktówkach i "Proteście" jest kameralna i statyczna. Działaniem, akcją jest tu zderzenie postaw i świadomości obnażającej kłamstwo i ucieczkę w sferę wartości pozornych. Świat przestał być łamigłówką logiczną. Świat wymaga teraz -zdaje się mówić Havel - abyśmy jego realia traktowali serio. Nie pozbawia go to na szczęście poczucia humoru (w "Wernisażu" o niemal szwejkowskiej proweniencji). W ogóle ujmujący jest u tego autora brak patosu i męczeństwa. Jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego