Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
pieniężne). W ten sposób powstaje, istotna dla zarządzania jakością, druga pętla sprzężenia zwrotnego pomiędzy jakością wyjścia a jakością wejścia systemu zarządzanego.
Organizacja dostrzegająca znaczenie zachowania się podmiotów z otoczenia (odbiorców, konkurentów, kooperantów, dostawców itd.) stosuje orientację marketingową. Jeżeli dodatkowo dostrzega rolę jakości w oddziaływaniu na te podmioty, to stosuje również orientację projakościową. Warto nadmienić, że orientacja projakościowa służy organizacji nie tylko oddziaływaniom i ich skutkom zewnętrznym, lecz w równym stopniu - oddziaływaniom i ich skutkom wewnętrznym.
Przedmiotowy zakres zarządzania jakością, skierowanego w całości na zarządzany system, obejmuje trzy następujące obszary (rysunek 3.2):
1) jakość wejścia systemu zarządzanego,
2) jakość wyjścia systemu
pieniężne). W ten sposób powstaje, istotna dla zarządzania jakością, druga pętla sprzężenia zwrotnego pomiędzy jakością wyjścia a jakością wejścia systemu zarządzanego.<br>Organizacja dostrzegająca znaczenie zachowania się podmiotów z otoczenia (odbiorców, konkurentów, kooperantów, dostawców itd.) stosuje orientację marketingową. Jeżeli dodatkowo dostrzega rolę jakości w oddziaływaniu na te podmioty, to stosuje również orientację projakościową. Warto nadmienić, że orientacja projakościowa służy organizacji nie tylko oddziaływaniom i ich skutkom zewnętrznym, lecz w równym stopniu - oddziaływaniom i ich skutkom wewnętrznym.<br>Przedmiotowy zakres zarządzania jakością, skierowanego w całości na zarządzany system, obejmuje trzy następujące obszary (rysunek 3.2):<br>1) jakość wejścia systemu zarządzanego,<br>2) jakość wyjścia systemu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego