Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
świetlistości, intensywności barwy, finezyjności kształtu.
Niezależnie od tego wartości odkrywamy w rysunkach Skupniewicza. Piękna na swój sposób kreska tych rysunków, jej lekkość, a zarazem widoczna umiejętność prowadzenia jej w sposób zdecydowany i trafny, sprawiają, że estetyczna wartość rysunków przewyższa niekiedy obrazy. Jest bowiem w ich czerni i bieli pewna surowość, oszczędność środków wyrazu, nie występująca w obrazach, a której brak tam właśnie osłabia ich ekspresyjne działania na rzecz estetyzującej dekoracyjności.
Nie sprawdzenie się założeń treściowych w obrazach mniejszych formatów może wzmacniać przekonanie, że głównym celem Skupniewicza - malarza jest kreowanie takich struktur obrazowych, które demonstrują walory artystyczne, a nawet szerzej - estetyczne malarstwa
świetlistości, intensywności barwy, finezyjności kształtu.<br> Niezależnie od tego wartości odkrywamy w rysunkach Skupniewicza. Piękna na swój sposób kreska tych rysunków, jej lekkość, a zarazem widoczna umiejętność prowadzenia jej w sposób zdecydowany i trafny, sprawiają, że estetyczna wartość rysunków przewyższa niekiedy obrazy. Jest bowiem w ich czerni i bieli pewna surowość, oszczędność środków wyrazu, nie występująca w obrazach, a której brak tam właśnie osłabia ich ekspresyjne działania na rzecz estetyzującej dekoracyjności.<br> Nie sprawdzenie się założeń treściowych w obrazach mniejszych formatów może wzmacniać przekonanie, że głównym celem Skupniewicza - malarza jest kreowanie takich struktur obrazowych, które demonstrują walory artystyczne, a nawet szerzej - estetyczne malarstwa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego