Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
zdanie
jest wewnętrznie sprzeczne, ponieważ 'jaźń jednostkowa' jest zmienna,
a 'stan buddy' niezmienny. Nishida uważał, że tożsamość 'jaźni jednostkowej'
i 'buddy' należy rozumieć z punktu widzenia 'logiki paradoksu' (A = nie-A),
nie zaś logiki formalnej (A = A). Nishida pisał: "'Jaźń jednostkowa' jest
'buddą', 'budda' jest 'jaźnią jednostkową' - ta prawda nie oznacza, że świat
jest wytworem umysłu. Wszystkie 'jaźnie jednostkowe' nie są 'jaźniami
jednostkowymi' i dlatego właśnie są 'jaźniami jednostkowymi'. Relację
człowieka i 'buddy' należy rozumieć zgodnie z 'logiką paradoksu' Sutr
Najwyższej Mądrości jako 'absolutnie sprzeczną samo tożsamość' ". 'Jaźń
jednostkowa' jest więc 'stanem buddy', chociaż nie następuje przekształcenie
tego, co zmienne, w
zdanie <br>jest wewnętrznie sprzeczne, ponieważ 'jaźń jednostkowa' jest zmienna, <br>a 'stan buddy' niezmienny. Nishida uważał, że tożsamość 'jaźni jednostkowej' <br>i 'buddy' należy rozumieć z punktu widzenia 'logiki paradoksu' (A = nie-A), <br>nie zaś logiki formalnej (A = A). Nishida pisał:&lt;q&gt; "'Jaźń jednostkowa' jest <br>'buddą', 'budda' jest 'jaźnią jednostkową' - ta prawda nie oznacza, że świat <br>jest wytworem umysłu. Wszystkie 'jaźnie jednostkowe' nie są 'jaźniami <br>jednostkowymi' i dlatego właśnie są 'jaźniami jednostkowymi'. Relację <br>człowieka i 'buddy' należy rozumieć zgodnie z 'logiką paradoksu' Sutr <br>Najwyższej Mądrości jako 'absolutnie sprzeczną samo tożsamość' ".&lt;/&gt; 'Jaźń <br>jednostkowa' jest więc 'stanem buddy', chociaż nie następuje przekształcenie <br>tego, co zmienne, w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego