Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
najlepszym dowodem choćby popularność ni to dziennikarza, ni to aktora, Bronisława Cieślaka, który wykreował się na czołowego bohatera polskiej wersji tzw. "cops stories" czyli filmów o pracy policji. Stykając się na co dzień z wszelkimi formami zła, z bestialstwem ludzi marginesu społecznego, policjanci muszą być nie tylko bezwzględni w obronie poszanowania prawa, ale także odporni na demoralizację. Policjant nie może przypominać owego psychiatry, który - jak w starym kawale upodabnia się do swoich pacjentów. Zwrócenie uwagi na te zagadnienia - bo temat kryminalny jest tak stary, jak kino - było w latach 40-ych nowością: mówiło się o "czarnej serii" w filmie amerykańskim, do
najlepszym dowodem choćby popularność ni to dziennikarza, ni to aktora, Bronisława Cieślaka, który wykreował się na czołowego bohatera polskiej wersji tzw. "cops stories" czyli filmów o pracy policji. Stykając się na co dzień z wszelkimi formami zła, z bestialstwem ludzi marginesu społecznego, policjanci muszą być nie tylko bezwzględni w obronie poszanowania prawa, ale także odporni na demoralizację. Policjant nie może przypominać owego psychiatry, który - jak w starym kawale upodabnia się do swoich pacjentów. Zwrócenie uwagi na te zagadnienia - bo temat kryminalny jest tak stary, jak kino - było w latach 40-ych nowością: mówiło się o "czarnej serii" w filmie amerykańskim, do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego