Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dziennik Polski
Nr: 2/6
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1998
dokumentem. Przed kręceniem należy porozmawiać z bohaterem, spróbować jak najwięcej o nim się dowiedzieć, poznać jego filozofię życiową, by potem, podczas realizacji, wykorzystać tę wiedzę - mówił.
Marcel Łoziński zdradzał też tajemnice reżyserskiego warsztatu. Jak stwierdził, w dokumencie dopuszczalne jest "zagęszczanie rzeczywistości", czyli odtwarzanie tego, co kiedyś wydarzyło się bohaterowi, a przy czym reżyser był nieobecny. Autora "89 mm od Europy" pytano także o kręcenie filmów ukrytą kamerą: - Dokument to nie podglądactwo - mówił Łoziński. - Jeśli kogoś się filmuje, trzeba go zapytać, czy wyraża zgodę na zaprezentowanie swojej twarzy i poglądów. Dlatego też płacimy osobom występującym w filmach dokumentalnych - podpisanie listy płac oznacza zgodę
dokumentem. Przed kręceniem należy porozmawiać z bohaterem, spróbować jak najwięcej o nim się dowiedzieć, poznać jego filozofię życiową, by potem, podczas realizacji, wykorzystać tę wiedzę&lt;/&gt; - mówił.<br>Marcel Łoziński zdradzał też tajemnice reżyserskiego warsztatu. Jak stwierdził, w dokumencie dopuszczalne jest &lt;q&gt;"zagęszczanie rzeczywistości"&lt;/&gt;, czyli odtwarzanie tego, co kiedyś wydarzyło się bohaterowi, a przy czym reżyser był nieobecny. Autora "89 mm od Europy" pytano także o kręcenie filmów ukrytą kamerą: &lt;q&gt;- Dokument to nie podglądactwo&lt;/&gt; - mówił Łoziński. &lt;q&gt;- Jeśli kogoś się filmuje, trzeba go zapytać, czy wyraża zgodę na zaprezentowanie swojej twarzy i poglądów. Dlatego też płacimy osobom występującym w filmach dokumentalnych - podpisanie listy płac oznacza zgodę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego