Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
sensie można stwierdzić, że dynamizacja jest najbliżej istoty dzieła sztuki, jeżeli nie jest samą jego istotą. Tym samym, generalizując, można dojść do wniosku, że istotą sztuki jest właśnie dynamizacja.
Kolejnym i chyba zasadniczym rozumieniem dynamizacji jest proces przechodzenia struktury rudymentarnej w strukturę zaktualizowaną. Istnienie struktury rudymentarnej narzuca się jako koniecznie przynależne danemu dziełu sztuki. Jest ona zbudowana przez artystę w racjonalnych i nieracjonalnych aktach twórczych. Struktura rudymentarna może zostać utożsamiona z samym dziełem i tym samym zachowywać jego obiektywny status. Nie chodzi o to, że samo "dążenie", "wysiłek" do odbioru zmusza do dynamizacji strukturę rudymentarną, ale o to, że struktura ta
sensie można stwierdzić, że dynamizacja jest najbliżej istoty dzieła sztuki, jeżeli nie jest samą jego istotą. Tym samym, generalizując, można dojść do wniosku, że istotą sztuki jest właśnie dynamizacja.<br>Kolejnym i chyba zasadniczym rozumieniem dynamizacji jest proces przechodzenia struktury rudymentarnej w strukturę zaktualizowaną. Istnienie struktury rudymentarnej narzuca się jako koniecznie przynależne danemu dziełu sztuki. Jest ona zbudowana przez artystę w racjonalnych i nieracjonalnych aktach twórczych. Struktura rudymentarna może zostać utożsamiona z samym dziełem i tym samym zachowywać jego obiektywny status. Nie chodzi o to, że samo "dążenie", "wysiłek" do odbioru zmusza do dynamizacji strukturę rudymentarną, ale o to, że struktura ta
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego