Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 45
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1997
zasadnicza przyczyna kryzysu kina amerykańskiego, z czego w USA jeszcze nie zdają sobie sprawy. Amerykańskie kino traci swoją tożsamość kulturową, co jest wynikiem globalizacji rynku filmowego. Ten proces zaczął się nie tak dawno - 10 czy 15 lat temu. Wprawdzie kino amerykańskie zawsze było bardzo przystępne, by mógł je bez problemów przyswoić zarówno nowojorski makler, jak i farmer z Oklahomy, ale jednocześnie odwoływało się wyraźnie do "amerykańskiego mitu", do obowiązującego tam systemu wartości i dzięki temu miało wyraźną tożsamość kulturową. Stopień komplikacji takiego dzieła był stosunkowo wysoki, bynajmniej nie były to filmy prostackie. Dochód z ich produkcji w 70 proc. pochodził z
zasadnicza przyczyna kryzysu kina amerykańskiego, z czego w USA jeszcze nie zdają sobie sprawy. Amerykańskie kino traci swoją tożsamość kulturową, co jest wynikiem globalizacji rynku filmowego. Ten proces zaczął się nie tak dawno - 10 czy 15 lat temu. Wprawdzie kino amerykańskie zawsze było bardzo przystępne, by mógł je bez problemów przyswoić zarówno nowojorski makler, jak i farmer z Oklahomy, ale jednocześnie odwoływało się wyraźnie do "amerykańskiego mitu", do obowiązującego tam systemu wartości i dzięki temu miało wyraźną tożsamość kulturową. Stopień komplikacji takiego dzieła był stosunkowo wysoki, bynajmniej nie były to filmy prostackie. Dochód z ich produkcji w 70 proc. pochodził z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego