Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
mistycznego dramatu, czy świetniej (chyba tak?) pozwala wyobraźni poety "zadomowić się" w pustej międzygwiezdnej przestrzeni?]
Analogiczna sytuacja jak w Manfredzie- bohater wobec wszechświata - jest w Wielkiej Improwizacji z III części Dziadów. Sytuacja analogiczna, ale Mickiewicz ustawił Konrada w miejscu wybranym przeciwstawnie, w celi symbolizującej przestrzeń najmocniej zamkniętą. Uwięzienie ciała w pudle czterech ścian, odejście od materialnych realiów otoczenia sprzyja wewnętrznemu skupieniu, uwolnieniu wyobraźni.
Byron w Manfredzie tworzył teatr: angażował wszelkie dostępne środki, by stworzyć dla widza złudzenie roztaczającej się wokół bohatera przestrzeni nieskończonej, jego w nią wtopienia, symbiozy, coraz głębszego przenikania się światów. Kończące dramat samobójstwo było także elementem owego przenikania
mistycznego dramatu, czy świetniej (chyba tak?) pozwala wyobraźni poety "zadomowić się" w pustej międzygwiezdnej przestrzeni?]<br>Analogiczna sytuacja jak w Manfredzie- bohater wobec wszechświata - jest w Wielkiej Improwizacji z III części Dziadów. Sytuacja analogiczna, ale Mickiewicz ustawił Konrada w miejscu wybranym przeciwstawnie, w celi symbolizującej przestrzeń najmocniej zamkniętą. Uwięzienie ciała w pudle czterech ścian, odejście od materialnych realiów otoczenia sprzyja wewnętrznemu skupieniu, uwolnieniu wyobraźni.<br>Byron w Manfredzie tworzył teatr: angażował wszelkie dostępne środki, by stworzyć dla widza złudzenie roztaczającej się wokół bohatera przestrzeni nieskończonej, jego w nią wtopienia, symbiozy, coraz głębszego przenikania się światów. Kończące dramat samobójstwo było także elementem owego przenikania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego