Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
jej modelem. Każdy odbiorca ma do
dyspozycji także jedynie model istniejącego systemu dzieła sztuki. W
związku z tym, w aspekcie przedmiotowym, dzieło jest modelem
rzeczywistości, a w aspekcie podmiotowym - modelem systemu dzieła
sztuki.
Przez to, że w dziele sztuki jako systemie istnieją także
właściwości, które mają mało wspólnego ze sferą racjonalną
(reprezentacje uczuć i emocji twórcy, związek dzieła ze światem
wartości), trzeba zrezygnować z formalizacji matematycznej systemu
dzieła sztuki. Właściwości te nie mogą być ze swej istoty
reprezentowane przez żaden typ zespołu zmiennych lub zależności
matematycznych.
Probematyka sztuki, jej znaczenie dla kultury jako części
antroposfery, jej ipso facta intencjonalność, jej ludzki
jej modelem. Każdy odbiorca ma do<br>dyspozycji także jedynie model istniejącego systemu dzieła sztuki. W<br>związku z tym, w aspekcie przedmiotowym, dzieło jest modelem<br>rzeczywistości, a w aspekcie podmiotowym - modelem systemu dzieła<br>sztuki.<br> Przez to, że w dziele sztuki jako systemie istnieją także<br>właściwości, które mają mało wspólnego ze sferą racjonalną<br>(reprezentacje uczuć i emocji twórcy, związek dzieła ze światem<br>wartości), trzeba zrezygnować z formalizacji matematycznej systemu<br>dzieła sztuki. Właściwości te nie mogą być ze swej istoty<br>reprezentowane przez żaden typ zespołu zmiennych lub zależności<br>matematycznych.<br>Probematyka sztuki, jej znaczenie dla kultury jako części<br>antroposfery, jej ipso facta intencjonalność, jej ludzki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego