Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
lecz tylko fotki z jej rodzinnego archiwum. W banalnych, pstrykanych na pamiątkę zdjęciach nie byłoby nic nadzwyczajnego ani tym bardziej "artystycznego", gdyby nie niezauważalny szczegół. Artystka poddała wszystkie zdjęcia cyfrowej obróbce - z każdego usunęła własny wizerunek, a następnie za pomocą komputera starannie zatarła ślady manipulacji.

Strategia przetwarzania i edytowania wizualnych "ready mades" przenika do wszystkich dziedzin sztuki, również tych najbardziej tradycyjnych. Znalezione w książkach, ale również w codziennej prasie i popularnych magazynach zdjęcia są punktem wyjścia większości obrazów malarza Wilhelma Sasnala i jego kolegi z Grupy Ładnie Marcina Maciejowskiego. Do namalowania obrazów należących do projektu "Free Doom" Agnieszka Brzeżańska wykorzystywała ultrasonograficzne zdjęcia
lecz tylko fotki z jej rodzinnego archiwum. W banalnych, pstrykanych na pamiątkę zdjęciach nie byłoby nic nadzwyczajnego ani tym bardziej "artystycznego", gdyby nie niezauważalny szczegół. Artystka poddała wszystkie zdjęcia cyfrowej obróbce - z każdego usunęła własny wizerunek, a następnie za pomocą komputera starannie zatarła ślady manipulacji. <br><br>Strategia przetwarzania i edytowania wizualnych "ready mades" przenika do wszystkich dziedzin sztuki, również tych najbardziej tradycyjnych. Znalezione w książkach, ale również w codziennej prasie i popularnych magazynach zdjęcia są punktem wyjścia większości obrazów malarza Wilhelma Sasnala i jego kolegi z Grupy Ładnie Marcina Maciejowskiego. Do namalowania obrazów należących do projektu "Free Doom" Agnieszka Brzeżańska wykorzystywała ultrasonograficzne zdjęcia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego