Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
bywają dramatyzowane, przez ekspozycję rozpaczy, stawianie sobie pytań - lecz w Wielkiej Improwizacji niezwykłe napięcie wynika przede wszystkim z niemal odczuwalnej obecności partnera, z oczekiwania na jego głos - oczekiwania niedopełnionego, zamiast boskich słychać słowa szatana i groteskowe głosy diabłów.
Odejście od teatralnych efektów sprawia, że na wyobrażenie wszechświata nie mają wpływu realia dekoracji, dzięki czemu nie tylko świat otaczający ale i osoba bohatera może podlegać metamorfozom - nie narażając się na nieuchronną śmieszność, gdyby nagle scenicznymi środkami próbować choćby ukazać wirującą Drogę Mleczną, czy niepomiernie, ku gwiazdom, wydłużać ręce Konrada, sięgające granic wszechświata. Nie dopowiadając, nie przesądzając, co powinno pozostać tylko metaforą, łatwiej
bywają dramatyzowane, przez ekspozycję rozpaczy, stawianie sobie pytań - lecz w Wielkiej Improwizacji niezwykłe napięcie wynika przede wszystkim z niemal odczuwalnej obecności partnera, z oczekiwania na jego głos - oczekiwania niedopełnionego, zamiast boskich słychać słowa szatana i groteskowe głosy diabłów.<br>Odejście od teatralnych efektów sprawia, że na wyobrażenie wszechświata nie mają wpływu realia dekoracji, dzięki czemu nie tylko świat otaczający ale i osoba bohatera może podlegać metamorfozom - nie narażając się na nieuchronną śmieszność, gdyby nagle scenicznymi środkami próbować choćby ukazać wirującą Drogę Mleczną, czy niepomiernie, ku gwiazdom, wydłużać ręce Konrada, sięgające granic wszechświata. Nie dopowiadając, nie przesądzając, co powinno pozostać tylko metaforą, łatwiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego