Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
jeszcze nieśmiało odruchowym zapisem grafologicznym osobowości ludzkiej, w malarstwie materii - utrwalaniem autentycznego lub wyobrażonego naskórka obiektów realności, ale w pop-arcie i ready made ujawnia się już okazale: w operowaniu wybranym elementem z otoczenia lub tego elementu atrapą. Miejsca poetyckie happeningi, environments, activities - nie są już niczym innym, jak rzeczywistością reżyserowaną.
Człowiek, jako jeden z głównych obiektów zainteresowania sztuki, a jednocześnie jedna z elementarnych składowych rzeczywistości, wchłaniany jest w ten obszar także, w sposób nieuchronny i wielorodny. Od enigmatycznego zapisu wzruszeń w malarstwie gestu, fizycznej obecności w atrapach pop-artu, aż po czystą eksplikację postawy filozoficznej w wielu happeningach, activities i
jeszcze nieśmiało odruchowym zapisem grafologicznym osobowości ludzkiej, w malarstwie materii - utrwalaniem autentycznego lub wyobrażonego naskórka obiektów realności, ale w pop-arcie i ready made ujawnia się już okazale: w operowaniu wybranym elementem z otoczenia lub tego elementu atrapą. Miejsca poetyckie happeningi, environments, activities - nie są już niczym innym, jak rzeczywistością reżyserowaną.<br> Człowiek, jako jeden z głównych obiektów zainteresowania sztuki, a jednocześnie jedna z elementarnych składowych rzeczywistości, wchłaniany jest w ten obszar także, w sposób nieuchronny i wielorodny. Od enigmatycznego zapisu wzruszeń w malarstwie gestu, fizycznej obecności w atrapach pop-artu, aż po czystą eksplikację postawy filozoficznej w wielu happeningach, activities i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego