Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Pani
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1993
jako charyty, trzy siostry o imionach: Eufosyne - "radosna", Talia - "kwitnąca" i Aglaia - "promienna", uważane były za córki Zeusa i Eurynome (niektórzy utrzymywali, że ich matką była Hera). Mieszkały na Olimpie w towarzystwie muz, opiekowały się dziełami sztuki. To one utkały własnymi rękoma szatę Harmonii. Chętnie towarzyszyły Atenie, bogini, między innymi, robót kobiecych, Dotrzymywały też towarzystwa Afrodycie, Erosowi oraz Dionizosowi.
Z ich wizerunkiem spotykamy się często w muzeach. Nieznany artysta hellenistyczny przedstawił je nago: piękne, młode kobiety trzymające się za ramiona, jedna obrócona do widza plecami. Motyw trzech gracji wędruje przez wieki: od pojawienia się w VI w. p.n.e. w
jako charyty, trzy siostry o imionach: Eufosyne - "radosna", Talia - "kwitnąca" i Aglaia - "promienna", uważane były za córki Zeusa i Eurynome (niektórzy utrzymywali, że ich matką była Hera). Mieszkały na Olimpie w towarzystwie muz, opiekowały się dziełami sztuki. To one utkały własnymi rękoma szatę Harmonii. Chętnie towarzyszyły Atenie, bogini, między innymi, robót kobiecych, Dotrzymywały też towarzystwa Afrodycie, Erosowi oraz Dionizosowi.<br> Z ich wizerunkiem spotykamy się często w muzeach. Nieznany artysta hellenistyczny przedstawił je nago: piękne, młode kobiety trzymające się za ramiona, jedna obrócona do widza plecami. Motyw trzech gracji wędruje przez wieki: od pojawienia się w VI w. p.n.e. w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego