Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
nawet zabawna, lecz pozbawiona dystansu estetycznego, niedojrzana dzisiejszym okiem, nie zinterpretowana plastycznie. U nas Leon Schiller z upodobaniem, z rozbawioną czułością lubił wracać do "starego teatru", Daszewski umiał go świetnie persyflażować. Bez tego - bez zmrużenia oka w uśmiechu lub wzruszeniu - taki powrót nie ma sensu estetycznego. Jest tylko wycieczką do rupieciarni na strychu lub do zakurzonego prowincjonalnego muzeum.
The Abbey Theatre

Irlandzki teatr narodowy (nb. obchodzący w tym roku 60-lecie istnienia) przyjechał na festiwal z dwiema sztukami największego żyjącego dramatopisarza irlandzkiego, Seana O'Casey: "Juno and the Paycock" oraz "The Plough and the Stars". Ale nie jest to takie oczywiste jakby
nawet zabawna, lecz pozbawiona dystansu estetycznego, niedojrzana dzisiejszym okiem, nie zinterpretowana plastycznie. U nas Leon Schiller z upodobaniem, z rozbawioną czułością lubił wracać do "starego teatru", Daszewski umiał go świetnie &lt;orig&gt;persyflażować&lt;/&gt;. Bez tego - bez zmrużenia oka w uśmiechu lub wzruszeniu - taki powrót nie ma sensu estetycznego. Jest tylko wycieczką do rupieciarni na strychu lub do zakurzonego prowincjonalnego muzeum.<br>&lt;page nr=60&gt; &lt;tit&gt;The Abbey Theatre&lt;/&gt;<br><br>Irlandzki teatr narodowy (nb. obchodzący w tym roku 60-lecie istnienia) przyjechał na festiwal z dwiema sztukami największego żyjącego dramatopisarza irlandzkiego, Seana O'Casey: "Juno and the Paycock" oraz "The Plough and the Stars". Ale nie jest to takie oczywiste jakby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego